Zobacz inne posty

Marketing mobilny — kluczowa strategia dla sukcesu marki

Marketing mobilny — kluczowa strategia dla sukcesu marki

Z jakiego urządzenie najczęściej korzystasz w czasie podróży do pracy, na wakacje, czy w długiej kolejce do kasy? Podejrzewam, że Twoja odpowiedź brzmiała „telefon” ewentualnie tablet, czyli małe i poręczne urządzenie, które zawsze masz przy sobie. Małe rozmiarem, wielkie w zakresie funkcjonalności oraz olbrzymie narzędzie do komunikacji z klientem!

Marketing mobilny, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na wszelkich działaniach marketingowych, które podejmowane są za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Telefon jest obecnie najczęściej używanym urządzeniem, dlatego warto w pełni spożytkować jego potencjał. Pytanie brzmi, w jaki sposób skutecznie go wykorzystać?

Świat w Twojej dłoni: odkrywanie potencjału marketingu mobilnego

tekst, urządzenie mobilne

Technologia rozwija się w bardzo szybkim tempie, a jednym z urządzeń, na których najbardziej skupia się branża technologiczna, jest właśnie telefon. Wraz z coraz większą liczbą użytkowników urządzeń mobilnych na całym świecie, możliwości promocji i interakcji z klientami stają się nieograniczone.

W styczniu 2024 roku liczba osób używających telefonów komórkowych osiągnęła 5,61 miliarda. Aktualne statystyki GSMA Intelligence wykazują, że obecnie 69,4% populacji globalnej korzysta z urządzeń mobilnych. Te liczby oznaczają jedno, niekończące się możliwości rozwoju marketingu mobilnego dla Twojej firmy!

Mobilne manewry: kluczowe strategie dla sukcesu w świecie marketingu

tekst, urządzenie mobilne, budynek mieszkalny

Responsywność stron internetowych

Statystyki nie pozostawiają złudzeń: długie ładowanie = opuszczenie strony. Tworząc stronę internetową, upewnij się, że jest responsywna i łatwa w nawigacji na urządzeniach mobilnych. Twój klient będzie oczekiwał szybkiego i łatwego dostępu do niezbędnych dla niego informacji, bez względu na to, czy korzysta z komputera stacjonarnego, czy smartfona.

Aplikacje mobilne

Ludzie kochają apki! Sprawdź ile potrzebnych (i niepotrzebnych) aplikacji znajduje się na Twoim telefonie. Stworzenie własnej, może być doskonałym sposobem na przyciągnięcie klientów i utrzymanie ich zainteresowania marką. Możesz na bieżąco informować klientów o promocjach, aktualnych gazetkach czy nawet dać im możliwość dokonania zakupu produktu w łatwy i szybki sposób.

Spersonalizowana komunikacja

Tomku! Może nie masz na imię Tomek, ale z pewnością zwróciłam Twoją uwagę. Tak właśnie działa spersonalizowana komunikacja. Jeśli udało Cię się przykuć uwagę odbiorcy, Twoje szanse, że zostanie z Tobą na dłużej, zwiększają się. Dzięki analizie danych o preferencjach użytkowników możesz w prosty sposób dostosować komunikację marketingową do indywidualnych potrzeb Twojego klienta. Personalizowane oferty i powiadomienia mogą zwiększyć zaangażowanie i lojalność klientów.

Wykorzystanie wiadomości SMS i powiadomień Push

Chociaż wydawać by się mogło, że SMS-y to już przeżytek, bo wszyscy korzystają tylko z darmowych komunikatorów, tutaj znajdź swój potencjał! Wiadomości SMS oraz powiadomienia push mogą być skutecznymi narzędziami do bezpośredniego dotarcia do klientów z ważnymi informacjami, promocjami i aktualizacjami.

Umiar

Nie zasypuj klientów setkami sms-ów, maili i powiadomień! Stały kontakt jest bezsprzecznie istotny, ale nie może być przesadny. Nadmierna ilość powiadomień, najprawdopodobniej skończy się na rezygnacji klienta z kontaktu z Twoją firmą. Pamiętaj, że SPAM nigdy nie jest strategią sukcesu.

Jak marketing mobilny może wpłynąć na Twój biznes?

tekst, urządzenie mobilne, budynek mieszkalny

Już wiesz, czym jest marketing mobilny i w jaki sposób możesz go używać. Kolejne pytanie brzmi: jak dzięki tym wiadomościom możesz wpłynąć na rozwój swojego biznesu?

Zwiększenie świadomości marki

Dzięki skutecznemu wykorzystaniu marketingu mobilnego możesz pomóc zwiększyć świadomość Twojej marki. Docieraj do szerszej grupy docelowej i buduj pozytywy wizerunek swojej marki.

Wzrost wskaźnika sprzedaży

Wykorzystaj narzędzia mobilne, do zwiększenia sprzedaży oraz konwersji. Poprzez personalizowane oferty i łatwy dostęp do produktów, podajesz dłoń do klienta, który żyje w świecie pośpiechu. Dostosuj się do obecnego rytmu życia i kontaktuj się z klientem w sposób jasny i błyskawiczny!

Utrzymywanie stałego kontaktu z klientami

Mobilność ułatwia życie nie tylko użytkownikom, ale także Tobie. Z każdego miejsca na ziemi możesz udzielić klientowi natychmiastowej odpowiedzi. Dodatkowo regularne powiadomienia o nowych produktach, promocjach i wydarzeniach mogą pomóc w utrzymaniu stałego kontaktu z klientami oraz budowaniu lojalności wobec marki.

Analiza danych i optymalizacja

Obecnie, nie wystarczy wrzucić coś do sieci i zapomnieć. Klienci stale reagują na zmiany oraz publikacje, więc musisz mieć oczy szeroko otwarte! Marketing mobilny umożliwia ekspresowe zbieranie danych na temat preferencji klienta, co pozwala na lepsze zrozumienie jego potrzeb i reagowanie na nie w odpowiedni sposób.

Mobile Marketing — wykorzystaj go dobrze!

marketing mobilny, aplikacje konkretnych firm

Trochę wiedzy teoretycznej już za nami, przejdźmy teraz do życia realnego. Poznaj kilka przykładów na skuteczne wykorzystanie marketingu mobilnego i przekonaj się, że jest to rozwiązanie właśnie dla Ciebie!

Przykład 1

Załóżmy, że jesteś właścicielem restauracji w mieście Rybnik. W jaki sposób możesz dotrzeć do swoich klientów, by zwiększyć obroty swojej firmy i zachęcić ich do ponownych odwiedzin?

Wysyłasz do swoich klientów SMS z promocją: “Kup jeden zestaw obiadowy, drugi otrzymasz gratis!“.

Przykład 2

Posiadasz sklep obuwniczy w większym mieście, np. w Katowicach. Chcesz pozyskać nowych klientów i skutecznie zachęcić ich do odwiedzenia Twojego sklepu?

Wykorzystaj funkcję geolokalizacji i wyślij powiadomienie do osób, które znajdują się w pobliżu Twojego sklepu. Zaoferuj im np. 20% zniżki na całe zakupy dokonane w ciągu najbliższych dwóch godzin.

Przykład 3

Posiadasz firmę kosmetyczną w Żorach i chcesz w ciekawy sposób dotrzeć do swoich odbiorców, a tym samym pozyskać nowych? Wykorzystaj siłę marketingu mobilnego i istniejących już aplikacji!

Opublikuj interaktywny quiz na Instagramie, dotyczący preferencji pielęgnacji skóry, a następnie zaoferuj personalizowane porady pielęgnacyjne za pomocą wiadomości prywatnych.

Wydaje się proste prawda? Takie właśnie jest! Marketing mobilny ma wiele funkcji i choć niektóre z nich mogą wydawać się skomplikowane i trudne, możesz zacząć od prostszych i sam podnosić sobie poprzeczkę. Możliwości nie mają końca, wystarczy polegać na swojej wyobraźni.

The sky is the limit — ciekawe przykłady wykorzystania marketingu mobilnego

McDonald’s — Głodni rabatów

widok mobilny, oferta jedzeniowa mcdonalds

Popularna sieć restauracji Fast Food, doskonale radzi sobie z wykorzystaniem marketingu mobilnego. Zachęca klientów do odwiedzenia ich restauracji, poprzez  własną aplikację. Wiele ofert specjalnych, kody rabatowe oraz program lojalnościowy w postaci punktów, które można wymienić na nagrody. Jest to idealny przykład wykorzystania możliwości mobilnych, by zaangażować klientów oraz pozyskiwać nowych.

Sephora — Wirtualne przejście do realnego piękna

widok mobilny, oferta makijażowa, przykładowe produkty na twarzach marki Sephora

Sephora postanowiła pójść o krok dalej i w swojej aplikacji wprowadziła przełomową, dla nie jednej kobiety funkcję. „Wirtualny Asystent Sephora”, czyli narzędzie, które pomaga dobrać idealny dla siebie produkt z listy kosmetyków. Za pomocą smartfonów klienci mieli możliwość eksperymentować wirtualnie, z tysiącami odcieni cieni do powiek, szminek oraz sztucznych rzęs, tworząc różnorodne kombinacje makijażu. Następnie, użytkownicy mieli możliwość zapisania swojej ulubionej stylizacji, by udostępniać je innym użytkownikom aplikacji lub znajomym. Okazało się to wspaniałym posunięciem, w czasie pandemii, która znacznie utrudniła testowanie kosmetyków w sklepie.

KFC — It’s a Catch!

widok mobilny chwytu marketingowego KFC

W 2022 roku genialnym posunięciem okazał się marketing mobilny w wykonaniu sieci KFC! Marka zwróciła uwagę na swoją młodszą grupę klientów, w wieku od 16 do 24 lat, poprzez nietypową promocję. Sławna już oferta, ikonicznego kubełka KFC za 14,95 zł, dostępna tylko we wtorki przez 8 tygodni, tym razem została przekazana w dość nietypowy sposób. Aby dotrzeć do wybranej grupy, marka skoncentrowała się na popularnej wśród młodzieży aplikacji. Jako narzędzie promocyjne wybrano Tinder — aplikację łączącą osoby o podobnych zainteresowaniach. Kubełek KFC pojawił się w dwóch wersjach profilu — męskiej i żeńskiej — które zostały przedstawione w sposób kreatywny, odpowiadający kontekstowi aplikacji. Komunikacja polegała na „matchowaniu” użytkowników z Kubełkiem i prowadzeniu chatu na żywo, na temat spotkania z kubełkiem we wtorek w KFC.

TikTok — Jak konkurs staje się trendem

widok mobilny zrzutów z TikToka

Nie jest tajemnicą, że obecnie na TikToku wyznacza się trendy. Jest to świat na tyle dynamiczny, że to, co aktualnie jest na topie, bardzo szybko się zmienia. Doskonałym sposobem na nadążanie za trendem jest… stworzenie własnego. Jeśli dodamy do tego popularnego influencera, to sukces możemy mieć jak w banku. Ale czy to na pewno wystarczy? Marka kochampieski.pl postanowiła iść o krok dalej i zrobić konkurs, który stał się trendem, płynnie wchodząc w rzeczywistość TikToka i pozostała z użytkownikami do dziś, w postaci uroczego dźwięku, wykorzystywanego do wielu filmików.

Dawid Kwiatkowski — Telefon do przyjaciela

widok mobilny, Instagram i Youtube Dawid Kwiatkowski

Kolejnym ciekawym pomysłem przy wykorzystaniu marketingu mobilnego, jest bezsprzecznie promocja płyty Dawida Kwiatkowskiego. W teledysku do singla „Co zostało mi?”, promującego nowy album „Pop Romantyk” pojawiła się tajemnicza wiadomość dla fanów. Czujni obserwatorzy zauważyli, że na końcu wideoklipu pojawił się tajemniczy numer telefonu. Okazało się, że dzwoniąc pod ten numer, można skontaktować się z samym Dawidem Kwiatkowskim. Na tych, którym nie uda się dodzwonić od razu z powodu przeciążenia linii, czeka specjalne powitanie na poczcie głosowej. Było to świetne posunięcie marketingowe i PR-owe, w promocji nowej płyty.

Marketing mobilny: nowa granica sukcesu w erze globalizacji i technologii

W zglobalizowanym i zdominowanym przez technologię świecie marketing mobilny staje się nie tylko opcją, ale wręcz koniecznością dla firm dążących do osiągnięcia sukcesu biznesowego. Poprzez wykorzystanie odpowiednich strategii i narzędzi, możliwe jest dotarcie do szerokiej grupy klientów oraz budowanie trwałych relacji z nimi, co przekłada się na wzrost sprzedaży i rozwój marki. Pamiętaj „The sky is the limit”,  wykorzystaj możliwości, jakie obecnie daje świat mobilny!